מדינה בוערת: גל חום קיצוני צפוי בקיץ הקרוב

איתי גדסי 1 Comment on מדינה בוערת: גל חום קיצוני צפוי בקיץ הקרוב

רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון והשירות המטאורולוגי מפרסמים תרחיש למזג אוויר קיצוני – גלי חום כתוצאה ממשבר האקלים. על-פי התרחיש, בחודשי הקיץ יתכנו שני גלי חום חמורים בחודש,שבהם תשרור טמפרטורה של עד 49 מעלות, שיא צריכת החשמל יעלה ב-10%, התמותה צפויה לעלות ב-8.5% מעל הממוצע, ממוצע האשפוז עקב מחלות לב וכלי דם יהיה גבוה ב-10%-15% והסיכוי לשריפות ייגבר

שרב וחום כבד צילום: Miriam Alster/FLASH90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון, המופקדת על גיבוש מפת האיומים במדינת ישראל, והשירות המטאורולוגי מפרסמים, כי המדינה נערכת למגוון רחב של אירועי חירום, משברים ואסונות מסוגים שונים, העלולים לסכן חיי אדם, לגרום לפגיעה קשה בכל אורחות החיים, בתשתיות לאומיות, ביכולות ביטחוניות ולפגום באופן משמעותי בחוסן הלאומי. רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון היא האחראית על גיבוש מפת האיומים על המרחב האזרחי ועל תרחישי הייחוס שאליהם צריכים להיערך משרדי הממשלה וגופי החירום. כתוצאה מהתגברות אירועי האקלים בשנים האחרונות, גיבשו רח"ל והשירות המטאורולוגי תרחישי ייחוס למזג אוויר קיצון: שיטפונות, הצפות ושריפות וכעת מפורסם תרחיש ייחוס נוסף לגלי חום קיצוניים.

גל חום מוגדר ככזה המשפיע על חלקים גדולים של אוכלוסיית המדינה או על אזורים נרחבים, גורם לשיבושים באורח החיים הסדיר במדינה ולנזקים כלכליים ניכרים, עד כדי פגיעה בחיי אדם. גלי חום אלה דורשים היערכות מוקדמת, תיאום ומעורבות של מספר גופים ורשויות לצורך צמצום הנזקים וחזרה מהירה ככל הניתן לשגרה.

תרחיש הייחוס לגלי חום צפוי בכל הארץ, כאשר בעמקי המזרח ישררו בד"כ התנאים הקיצוניים ביותר ובפסגות ההרים ישררו בד"כ תנאים פחות חמורים. הצפי לקיום גלי חום חמורים הינו בחודשים יוני עד ספטמבר. במאי ובאוקטובר המתאר מעט מתון יותר מזה של חודשי הקיץ. אירוע של גל חום מגיע לשיאו במשך של כ-3-4 ימים, אך כולל בדרך כלל כשבוע ואף 10 ימים חמים מהממוצע. ייתכנו אף שני גלי חום באותו החודש עם הפוגה קצרה ביניהם. על-פי תרחיש הייחוס, בגל חום תגיע הטמפרטורה במישור החוף ל-35 מעלות ויותר מ-50% לחות, בהרים ל-42 מעלות, בנגב ובעמקי הצפון ל-44 מעלות ובבקעת הירדן ובערבה ל-49 מעלות.

ראש רח"ל במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') יורם לרדו: "תרחיש הייחוס המופץ בימים אלה למשרדי הממשלה מציג את המשמעויות הנובעות מאירוע המוגדר כ- 'חמור סביר'. התרחיש הינו מסמך מחייב ומהווה בסיס להיערכות משרדי הממשלה, גופי התכנון והגופים האופרטיביים. הוא מציג את התקופות בשנה המועדות לגלי חום, את התדירות הצפויה, את מפות החום, את טמפרטורות השיא הצפויות בכל נקודה בישראל ואת המשמעויות שאליהן יש להיערך- החל מעלייה בצריכת החשמל ובסיכון לשריפות ענק ועד לעלייה משמעותית בהיקפי התחלואה והתמותה"



1 תגובות

מיין תגובות